Literatura japońska
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Proza
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Widuchowa Wypożyczalnia
(2)
Autor
Murakami Haruki (1949- )
(2)
Zielińska-Elliott Anna (1963- )
(2)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1790)
Literatura amerykańska
(439)
Literatura angielska
(281)
Literatura francuska
(48)
Literatura niemiecka
(30)
Literatura japońska
(2)
Literatura australijska
(23)
Literatura ukraińska
(23)
Literatura szwedzka
(22)
Literatura hiszpańska
(20)
Literatura kanadyjska
(15)
Literatura norweska
(14)
Literatura irlandzka
(13)
Literatura włoska
(12)
Literatura węgierska
(6)
Literatura duńska
(4)
Literatura rosyjska
(4)
Literatura czeska
(3)
Przynależność kulturowa
(3)
Literatura malezyjska
(2)
Literatura polska
(1)
LIteratura polska
(1)
LIteratura ukraińska
(1)
Lieratura amerykańska
(1)
Litearura ukraińska
(1)
Literatura irlandzka
(1)
Literatura afrykańska
(1)
Literatura austriacka
(1)
Literatura belgijska
(1)
Literatura brazylijska
(1)
Literatura chińska
(1)
Literatura farerska
(1)
Literatura fińska
(1)
Literatura holenderska
(1)
Literatura kolumbijska
(1)
Literatura niderlandzka
(1)
Literatura nigeryjska
(1)
Literatura nowozelandzka
(1)
Literatura pakistańska
(1)
Literatura portugalska
(1)
Literatura singapurska
(1)
Literatura skandynawska
(1)
Literatura szkocka
(1)
Literatura szwajcarska
(1)
Literatura turecka
(1)
Temat
Malarze japońscy
(2)
Mężczyzna
(2)
Rozstanie
(2)
Tożsamość osobista
(2)
Japonia
(1)
Temat: miejsce
Japonia
(1)
Gatunek
Powieść
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Śmierć Komandora / Haruki Murakami ; 1)
W Hong Kongu została uznana za nieprzyzwoitą, ocenzurowana i zakazana dla czytelników poniżej 18 roku życia. W Japonii w środowisku skrajnej prawicy wywołała oskarżenia wobec Harukiego Murakamiego o zdradę narodową, choć jednocześnie została okrzyknięta jednym z największych dokonań tego pisarza. „Śmierć Komandora” to obszerna dwutomowa powieść, na którą fani Murakamiego czekali aż pięć lat. Żona malarza w średnim wieku porzuca go – z dnia na dzień. Podobnie, z dnia na dzień, on sam podejmuje decyzję, by wyprowadzić się z domu. Rezygnuje ze zleceń, wsiada w samochód i przez parę miesięcy włóczy się po północno-wschodniej części wyspy Honsiu. Gdy zmęczony tułaczką wraca do Tokio i prosi przyjaciela o nocleg, ten ma mu do zaoferowania coś znacznie lepszego: opuszczony dom w górach należący do jego ojca, sławnego malarza. W nowym, inspirującym otoczeniu bohater zamierza wieść spokojne życie poświęcone twórczości – korzysta z pracowni mistrza, zaczyna prowadzić lekcje malarstwa w pobliskiej Odawarze i wdaje się w niewiele znaczące romanse. Dom ten dla bohatera powieści stanie się epicentrum przemiany i szczególnej formy odrodzenia – i w sztuce, i w życiu. Pierwszym epizodem tej przemiany będzie odnalezienie na strychu nieznanego obrazu starego mistrza: niemal wiernego odtworzenia sceny zabójstwa Komandora z „Don Giovanniego”. Od momentu tego odkrycia realistyczna narracja zaczyna się stopniowo przeplatać z surrealistycznymi wątkami, a fabułę zaludniają niezwykłe postaci, które uosabiają symbole, idee i metafory. Murakami z lekkością kreśli niezwykłe wizerunki swoich bohaterów, subtelne podważając granicę między marzeniem i rzeczywistością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Widuchowa Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 89-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Śmierć Komandora / Haruki Murakami ; 2)
Żona malarza w średnim wieku porzuca go - z dnia na dzień. Podobnie, z dnia na dzień, on sam podejmuje decyzję, by wyprowadzić się z domu. Rezygnuje ze zleceń, wsiada w samochód i przez parę miesięcy włóczy się po północno-wschodniej części wyspy Honsiu. Gdy zmęczony tułaczką wraca do Tokio i prosi przyjaciela o nocleg, ten ma mu do zaoferowania coś znacznie lepszego: opuszczony dom w górach należący do jego ojca, sławnego malarza. W nowym, inspirującym otoczeniu bohater zamierza wieść spokojne życie poświęcone twórczości - korzysta z pracowni mistrza, zaczyna prowadzić lekcje malarstwa w pobliskiej Odawarze i wdaje się w niewiele znaczące romanse. Dom ten dla bohatera powieści stanie się epicentrum przemiany i szczególnej formy odrodzenia - i w sztuce, i w życiu. Pierwszym epizodem tej przemiany będzie odnalezienie na strychu nieznanego obrazu starego mistrza: niemal wiernego odtworzenia sceny zabójstwa Komandora z „Don Giovanniego”. Od momentu tego odkrycia realistyczna narracja zaczyna się stopniowo przeplatać z surrealistycznymi wątkami, a fabułę zaludniają niezwykłe postaci, które uosabiają symbole, idee i metafory. Murakami z lekkością kreśli niezwykłe wizerunki swoich bohaterów, subtelne podważając granicę między marzeniem i rzeczywistością. Pojawiają się znane motywy: wyschnięta studnia, która nęci swoją mistyczną pustką, ekscentryczny milioner oraz niespodziewane i niewyjaśnialne zniknięcie. Czytelnik rozpozna nieoczywiste symbole i bezpretensjonalną erotykę o leciutko perwersyjnym odcieniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Widuchowa Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 89-3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej